Denunciem les violències masclistes a l'acció política de les dones

La CUP de Tiana hem presentat una moció, aquest dimarts al ple municipal en què hem demanat mesures tant a Tiana com a Catalunya per fer front, “a l’assetjament i a les violències masclistes” que estan tenint lloc, de forma especial els darrers mesos, contra dones que es dediquen a la Política.

Les últimes setmanes han estat greument atacades les nostres companyes diputades i cares visibles de la CUP per discrepàncies amb la gestió del procés. Dones que han estat jutjades per tot menys per la seva acció política.

Anna Gabriel, Neus Muntaner, Gabriela Serra, Eulàlia Reguant i altres companys han estat víctimes del masclisme més patriarcal inherent a la societat. Insults i valoracions sexistes com gorda, vella, puta, lletja o Que abans de tenir relacions sexuals passa per assemblea, Idiota. Mala puta, traïdora, Sense atractiu. Filla de puta amargada, Calladeta estàs més guapa, Aquesta diputada està boníssima. És una Musa, Barriguita, pivón, histèrica i un llarg etcètera són els qualificatius i els usos lingüístics i de comunicació de qui pretén socialitzar i generar opinió pública des dels esterotips masclistes.

La moció  ha estat aprovada per unanimitat. L'han subscrit conjuntament amb nosaltres el PSC, ERC, el PP i Junts per Tiana. CIU no ha volgut signar-la conjuntament però hi ha votat a favor. La moció rebutja “radicalment” aquest assetjament, i afegeix que és “intolerable que la resposta a legítims posicionaments sigui a través de d’insults clarament masclistes, que pretenen el descrèdit de les dones”.

El text rebutja, també, que part de les xarxes socials i de l’opinió pública hagi “normalitzat amb total impunitat” insults i desqualificacions clarament masclistes, adreçats recentment a dones de la CUP que es dediquen a la política i que, per tant, tenen càrrecs electes i projecció pública.

La moció que hem aprovat en ple demana un seguit de mesures repartides en 5 punts, entre els quals instar el Consell de l’Àudiovisual de Catalunya (CAC) perquè expulsi o demani la dimissió d’aquelles persones que tinguin estils de comunicació masclistes.