Casa nostra, casa vostra... Si és que hi ha cases d'algú o les cases són d'algú

Des de l’Assemblea Local de la CUP Tiana volem donar suport a la campanya “Casa nostra, casa vostra” per a impulsar l’acolliment de refugiats a Catalunya.

“Casa nostra, casa vostra”, pretén conscienciar i mobilitzar la ciutadania i interpel·lar les institucions catalanes perquè, d’una vegada, donin una resposta més contundent i clara. El passat 11 de febrer, la campanya ja va organitzar un gran concert al Palau Sant Jordi i, una setmana més tard, la gran manifestació del 18 de febrer per a fer evident la gran crisi humanitària a la Mediterrània i per a despertar consciències.

Fruit de la “Setmana d’Acció Global pel Dret a Migrar” i la “Trobada Mediterrània sobre Fluxos Migratoris”, s’ha promogut el treball en xarxa entre entitats i moviments socials que operen al voltant del dret a la lliure circulació de les persones i de la defensa que davant les polítiques cada cop més restrictives dels governs europeus, es fa necessària una societat civil més forta i ben organitzada.

Les actuacions plantejades per la Comissió Europea com a solució a les tragèdies viscudes, continua sense donar una clara resposta al patiment de persones amb noms i cognoms, que per diversos motius fugen dels seus països d’origen. Si Catalunya vol ser terra d’acollida, cal actuar amb conseqüència i denunciar la situació que pateixen les persones migrades i refugiades a casa nostra. Des de la CUP Tiana reclamem la seva inclusió, el seu desenvolupament social digne dins la nostra societat i el reconeixement dels drets socials bàsics.

Per tot això, davant la inacció de l’Estat espanyol ens adherim i donem suport al manifest “Casa nostra, casa vostra” i emplacem a les institucions catalanes a:

1. Actuar definitivament davant d’aquesta situació perquè Catalunya sigui terra d’acollida, tal com reclama la ciutadania

2. Garantir la inclusió i el desenvolupament social digne de les persones migrades a Catalunya i comprometre’s a aplicar mesures contra el racisme, la xenofòbia, la LGTBIfòbia i la violència de gènere.

3. Defensar el dret a la lliure circulació de les persones, tal com queda recollit a l’article 13 de la Declaració Universal dels Drets Humans.

4. Treballar per a eradicar les causes d’injustícia, de violència estructural, de guerra i de vulneració dels drets humans en origen, que són l’arrel dels moviments forçats o no desitjats de població. I, en aquest sentit, fomentar la cultura de pau. Demanem que s’assumeixin compromisos immediats.

Animem al poble de Tiana a organitzar-se, a mobilitzar-se i a fer sentir la seva veu per tal d’aconseguir una conscienciació col·lectiva que afavoreixi el canvi d’actitud de les institucions en relació amb la mal anomenada “crisi migratòria” que actualment viu la Mediterrània.

Si encara no ho has fet, signa el manifest: https://www.casanostracasavostra.cat/signaelmanifest