Alerta!! Una plaça menys, un poble menys!

Ara és el torn dels 4 banquets, aquella parada obligatòria a la bifurcació del Carrer Marquès de Monistrol amb el Carrer Mediterrània pujant pel carrer Matas. Adéu a la plaça i al monument d'Anselm Clavé, no hi ha temps per a acomiadaments perquè es vol enderrocar properament. No podem comunicar-vos res més, perquè no tenim cap tipus d’informació oficial per part de l’Ajuntament. A través de les xarxes hem sabut que hi ha una modificació del projecte de pacificació que tira pel dret, i mai més ben dit.

Peatonalitzar és permetre la circulació de cotxes en un espai que era de les persones? Seure, llegir, berenar, festejar, beure aigua de la font....

Pacificar és enderrocar un racó emblemàtic de Tiana?

Participar és no tenir opció a parlar ni a actuar?

Des de la CUP Tiana volem denunciar la manipulació constant i la confusió de termes que hi ha hagut al llarg d'aquest projecte. Hi ha hagut moltes queixes provinents de tianencs i tianenques que teòricament formaven part d’un projecte participatiu, però que a l’hora de la veritat, no hi han tingut ni veu ni vot, i fins i tot, han hagut de recollir firmes per a portar a la pràctica aquesta “participació” a marxes forçades. Allò que semblaven contrasentits, potser només eren una priorització dels interessos de l'alcaldessa per a fer el seu “bulevard” cap al Tast Tiana. Aquesta Tiana que desapareix dia rere dia, casa rere casa i plaça rere plaça. I per acabar-ho d’adobar, hi ha una modificació d’aquesta envergadura a última hora i sense previ avís, parlem clar, un enderrocament.

El poder és del poble, de les seves places i els seus carrers! Nosaltres no només donem suport a qualsevol acte de rebuig que es faci sinó que fem una crida a la mobilització de tots i totes per a evitar una altra ferida a Tiana.

No volem més asfalt ni més bulevards, no som a un barri d’una gran ciutat. El nostre model de poble són el llegat d’espais com els 4 banquets. Aquells plataners i aquells banquets atorguen una gran bellesa al poble, hauran de quedar reclosos al nostre imaginari?

Si es volen canvis, s’han de consultar amb el poble. O és que s’estan aplicant amb el 155, també?

CUP TIANA, 20 de març de 2018.