La companyia Orange colla Tiana

La companyia de Telefonia mòbil Orange porta anys inentant negociar a la baixa el lloguer de l'edidici on hi tenen instal·lada l'antena de repetició de cobertura a Tiana. Enguany amenaça l'Ajuntament que, si el preu no es regula a la baixa, retirarà l'antena i deixarà sense cobertura els seus usuaris i usuàries al poble.

Gràcies a la seva reestructuració i aplicant explotació laboral i precarització a les treballadores i treballadors i amenaçant Ajuntaments amb la renegociació de la localització de les antenes, tenen previsió de reducció costos i els ingressos, finalment, s'han mantingut. Orange ha aconseguit augmentar el marge d'operació el 2015 i tornar de nou a comptar amb beneficis en aquest any 2016.

L'operadora ha estudiat que el 2016 el creixement dels beneficis augmenti, el que confirmaria la bona marxa de l'empresa i com les seves noves estratègies d'explotació, precarització i acomiadaments han donat resultats per a l'empresa. Mentrestant, la filial a Espanya ha confirmat que acomiadarà 550 treballadors. també cal tenir en compte les pràctiques poc ètiques de la companyia. Recentment la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència va sancionar a Orange Espanya per impedir portabilitats als usuaris.

Per manca d'ètica de l'empresa, per vulnerar els drets dels treballadors, per incrementar el marge de beneficis a canvi de l'explotació laboral i impedir el canvi de companyia a les seves usuàries, el nostre vot serà en contra de la proposta d'acord en el Ple Municipal de març.

Des de la CUP Tiana mai donarem suport als beneficis de les multinacionals a costa dels drets laborals i trobem incongruent demanar en un mateix ple que es respectin els drets dels treballadors treballadores i a la mateixa vegada no collem a una empresa que té beneficis multimilionaris a costa de la classe treballadora.

Una multinacional que només ha reduït un 0'1% els ingressos però ha duplicat els ingressos nets el 2015, passant de 1.159 milions el 2014 a 2.773 milions d'euros el 2015. Malgrat això, anuncia l'acomiadament de 550 treballadores i amenaça els Ajuntaments.